onsdag 6 februari 2008

Skräckfilm: Vad händer när temperaturen ökar?

Nu är det dags för film igen. denna gång har jag lagt upp sex korta filmer som berättar om vad som kommer att hända om temperaturen ökar. Filmerna är skapade av National Geographic som av någon anledning bara vill att man ska kunna visa de sista filmerna. Däremot har någon annan lagt upp flera av filmerna. Därför kan jag visa alla filmer utom del två som man istället får se genom att följa länken. Håll till godo:

Could Just One Degree Change the World?


2 Degress Warmer: Ocean Life in Danger
(Denna film går inte att visa här så följ länken)

3 Degrees Warmer: Heat Wave Fatalities

4 Degrees Warmer: Great Cities Wash Away

5 Degrees Warmer: Civilization Collapses

6 Degrees Warmer: Mass Extinction?

Nu vet jag att människor kommer att ha synpunkter på filmerna. Många menar att klimatförändringarna är ren nonsens och inte alls beror på hur vi behandlar vår miljö. Jag har inte denna sakkunskap och ser gärna att mer kunniga personer lämnar tips på bra länkar med text och filmer om denna fråga. Som jag dock tidigare påpekat så har jag oerhört svårt för att förstå varför många av dem som argumenterar mot den globala uppvärmningen tycks anse att vi inte behöver bry oss om miljön. Skulle den globala uppvärmningen vara nonsens så finns det ändå anledningar att tänka på miljön.
För rättvisans skull publicerar jag även en film som argumenterar mot filmerna ovan. Jag hoppas att kunniga människor kan hjälpa till att ge mig kunskap i denna fråga.

Global Warming Hoax




Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Här får du en ännu bättre film om "global warming"!

http://en.sevenload.com/videos/ha4PoKY/The-Great-Global-Warming-Swindle