måndag 6 juli 2009

Are Waerland - en inspirerande man

Mitt hälsointresse började en gång i tiden med att jag plöjde igenom en mängd böcker av Are Waerland. Inspirerad av denna mästare levde jag under flera år med hans idéer i bakhuvudet. Jag blev aldrig någon hundraprocentig waerlandist men en och annan portion kruska har det blivit. Waerland var en oerhört inspirerande person. Det finns nog anledning att återkomma till honom längre fram.

Detta inlägg skrivs dock för att jag hittade ett klipp på Youtube där han talar. Jag har aldrig hört hans röst tidigare så för mig var detta ett helt fantastiskt klipp. Andra kanske inte blir lika förtjusta i detta korta klipp som jag, men titta gärna. Are Waerland är sannolikt den största hälsoprofet vi haft i Norden. Han lade grunden till stora delar av den hälsorörelse vi har i Sverige idag. Bland annat till tidningen Hälsa.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: