torsdag 24 januari 2008

Lite gift på maten skadar inte

Nu är det filmdags igen. Idag lägger jag ut denna klassiska och underbara reklamfilm för Kooperativa Förbundets ekologiska sortiment som går under namnet Änglamark. Jag tycker att detta är en av de absolut bästa reklamfilmer som gjorts. Dessvärre var Sveriges Spannmålsodlare av en annan åsikt och anmälde reklamfilmen till Marknadsdomstolen som gick på anmälarnas sida och stoppade filmen.

Jag finner det både underligt och tråkigt. Filmen lyckas på ett träffsäkert sätt få oss att tänka på vad vi äter. Dessutom driver den med människans flockmentalitet som får oss att följa strömmen. Nåväl, framförallt är filmen rolig och för eventuella spannmålsodlare som eventuellt tittar in på sidan så svär jag mig fri från ansvar.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: